Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

Säljsupport

Vi söker en engagerad säljsupport till vårt säljteam!

Plats: Mölnlycke
Anställningsform: Heltid
Start: Enligt överenskommelse

Vill du vara en nyckelperson i ett framgångsrikt säljteam och arbeta i en roll där din insats verkligen gör skillnad? Vi söker nu en
strukturerad och serviceinriktad Säljsupport som vill vara med och stötta våra säljare i det dagliga arbetet och bidra till vår fortsatta tillväxt.

Om Merident

Vi är ett nordiskt familjeföretag grundat 1996. Vi främjar kvalitet, effektivitet och välbefinnande hos proffs som arbetar med precision. Vi levererar produkter, tjänster och totallösningar som förbättrar våra kunders arbetsseende och ergonomi. Vi är ett framgångsrikt team som arbetar med unika produktlösningar – främst för tand-sjuk, och djurvård. Tillsammans med vårt systerbolag Optergo AB sitter vi i moderna lokaler med produktion i Mölnlycke, strax utanför Göteborg. Tillsammans är vi cirka 15 kollegor som delar samma mål: att bidra till bättre behandlingar och en hållbar arbetsmiljö för våra kunder, genom patenterade optiska produkter och smarta ergonomiska lösningar. 

Om rollen

Som Säljsupport är du en viktig länk mellan säljteamet, kunderna och övriga avdelningar i företaget. Du arbetar tätt ihop med våra
säljare och vår kundtjänst för att säkerställa att våra kundrelationer sköts professionellt, snabbt och med hög kvalitet.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara:

·      Stötta säljare med offertarbete, orderhantering och uppföljning.

·      Hantera avtal med regioner och vårdbolag och hantera prisjusteringar.

·      Skapa och uppdatera kundinformation i våra CRM- och ERP-systemen.

·      Registrera beställningar i vårt ERP system och beställa varor från våra leverantörer.

·      Koordinera leveranser och kommunicera med kundtjänst/logistik.

·      Följa upp kundärenden och säkerställa att de hanteras i tid.

·      Förbereda presentationsmaterial, statistik och rapporter.

·      Vara kontaktperson för vissa kundfrågor och ärenden.

·      Följa med och stötta oss på de olika mässorna inom Dental och Medicin.

Vem är du?

Vi tror att du är en självgående och noggrann person som gillar att ha ordning och reda. Du är en lagspelare med en positiv inställning och har lätt för att samarbeta med andra.

Vi ser gärna att du har:

  • Tidigare erfarenhet av en administrativ roll, gärna inom försäljning eller kundservice
  • God datorvana och erfarenhet av att arbeta i affärs-/CRM-system 
  • Flytande svenska och engelska i tal och skrift 
  • Ett öga för detaljer och förmåga att hålla många bollar i luften


Erfarenhet inom optik bransch är meriterande, men inte ett 
krav.

Vi erbjuder

Hos oss får du en varierad roll i ett dynamiskt team där vi värdesätter samarbete, engagemang och arbetsglädje. Vi erbjuder:

  • Möjlighet att utvecklas i din roll
  • En trivsam arbetsmiljö med högt i tak
  • Kollektivavtal och goda förmåner
  • Friskvårdsbidrag och gemensamma aktiviteter

Ansökan

Låter detta som något för dig? Skicka in din ansökan med CV och personligt brev senast 2025-11-19.
Urval sker löpande så vänta inte!

Skicka din ansökan till: info@merident.se – Märk din ansökan ”Jobb Säljsupport”
Har du frågor om tjänsten? 

Kontakta Kicki Thornér, Sales Director, +46 076 940 60 29.

Kontoret är stängt för semester v 29-30, under vecka 31-32 har vi mindre personal på plats vilket kan ge längre svarstider.

Vi önskar er en härlig sommar!

På vår site använder vi cookies. Om du vill fortsätta antar vi att du accepterar detta.